Inloggen
Contact

Antwoord over EPA-W onvindbaar? Lees hier verder!


Foto: Stichting LNP.nl

EPA-W en EPA-U onder één vlag, dat is waar het vernieuwde EPA-adviesplatform voor staat. Adviseurs kunnen door de integratie van deze platforms echter niet altijd de antwoorden op eerder gestelde vragen terugvinden. Daarom hier een uitleg.

Omdat er meer gescheiden moest worden dan van tevoren ingeschat werd, verliep de integratie van het EPA-W-platform in het EPA-U-gedeelte niet helemaal vlekkeloos, weet betrokkene Eric-Jan Hagoort. Aangezien veel adviseurs de afgelopen tijd wilden weten waar ze nu oude praktijkvragen en antwoorden over EPA-W op het vernieuwde geïntegreerde platform konden terugvinden, legt Hagoort dit uit.

Vragen en antwoorden vinden
Van alle (EPA-W-)vragen die afgelopen jaren op Pleio (online samenwerkingsplatform voor overheidsorganisaties en bestuurslagen) zijn gesteld is een datadump gemaakt. Vragen gesteld vanaf 1 januari 2015 worden op het EPA-W-platform geplaatst. Deze vragen zijn te vinden onder:

-Klik op het tabje ‘vragen’ dat te zien is nadat de adviseur is ingelogd. U komt dan op een pagina waar u de keuze kunt maken tussen EPA-U of EPA-W.

-Kiest u voor EPA-W, dan kunt u bij ‘zoek uw vraag’ steekwoorden invoeren. Vervolgens krijgt u alle vragen te zien die deze steekwoorden bevatten. Het is ook mogelijk om te zoeken aan de hand van verschillende categorieën.

-Staat uw vraag er niet bij, stel deze dan alsnog via de knop onderaan de pagina.

Inloggen met QBIS-nummer
Er wordt momenteel hard gewerkt om de laatste vragen op het platform in te voeren, laat Hagoort weten. “Vragen die gesteld worden via het platform worden na beantwoording toegevoegd.” Binnenkort wordt het ook mogelijk om in te loggen met het persoonlijke QBIS-nummer, waardoor adviseurs automatisch toegang krijgen tot gebieden van de site waar ze voor geslaagd zijn.